Kurs dag 2

Så då var dag två till ända.
Idag har det handlat mycket om hur man går till väga då en person blir sjuk av sitt arbete.
Hur detta skall utredas samt de krav som finns på arbetsgivaren i form av rehabilitering, arbetsanpassning och omplacering så att den sjukskrivne kan återgå till arbete igen.
Mycket intressant att veta vad som gäller i den frågan.

Sedan har det också handlat hur man får fram medlen att svara på frågeställningar man får fram från riktiga fall för att kunna gå vidare med dem. Bedöma om det är akut eller inte och sedan utforma nån form av krav på åtgärd.
Imorgon tror jag vi kommer gå igenom riskbedömningar då det gäller omstrukturering, nya lokaler mm.
Det kommer passa mig utmärkt eftersom jag antagligen kommer få jobba med det en del nu framöver.

Nu kommer snart Linda och plockar upp mig för fotosession ute i Fruängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback