10 bästa böckerna
Jag blev igår utmanad av Ofelia att lista mina tio favoritböcker.
Det är ju skitsvårt. Men jag gör ett försök i alla fall. Har säkert missat en hel massa böcker som jag läst under årens lopp. Men dessa tio är helt klart läsvärda i alla fall.
Röda Rummet - August Strindberg
Närkontakt - Whitley Strieber
Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindqvist
Den gröna milen - Stephen King
Flicka med pärlörhänge - Tracy Chevalier
Blood and gold - Anne Rice
Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams
Korkade vita män - Michael Moore
Shogun - James Clavell
Döden ligger lågt - Terry Pratchett
Det är ju skitsvårt. Men jag gör ett försök i alla fall. Har säkert missat en hel massa böcker som jag läst under årens lopp. Men dessa tio är helt klart läsvärda i alla fall.
Röda Rummet - August Strindberg
Närkontakt - Whitley Strieber
Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindqvist
Den gröna milen - Stephen King
Flicka med pärlörhänge - Tracy Chevalier
Blood and gold - Anne Rice
Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams
Korkade vita män - Michael Moore
Shogun - James Clavell
Döden ligger lågt - Terry Pratchett
Kommentarer
Trackback