Barbackaridning

Idag efter frukost följde jag med Lotta till stallet där hon lånar en häst.
Hästen, en fjording, heter Jack och var alldeles lerig när vi tog in honom från hagen.
Men efter lite borstning var han klar för att rida på.
Det blev en och en halv timmes barbackaritt och det var underbart roligt. Hela jag kände mig alldeles glad och bekymmersfri.
Dock kändes det en del i benen och rumpan då jag klev av. Första ritten på 1½ år.
   

Efter att Jack fått lite mat och komma tillbaka ut till de andra hästarna i hagen åkte vi hem till Lotta och fikade lite. Då fick jag gosa lite med hennes lille Emil, 14 månader.
En riktig gullunge vars största hobby verkar vara att kladda med saker på köksbordet.
Det kanske syns på mina rosiga kinder att jag varit ute i friska luften ett par timmar =)
 

Tack för en härlig dag Lotta !!!


Kommentarer
Postat av: Kim

visst är det underbart med hästar? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback