Hur jag träffade Patrik

Catya - en annan bloggare skrev hur hon och hennes kärlek träffades och uppmanade andra att också berätta... so here goes.

Jag och min dåvarande kille M var bjudna på 30-årsfest hos en kompis.
Där träffade vi en gemensam vän H, och med sig hade han Patrik.
Patrik är en kille jag ofta sett ute på krogen då vi hänger på samma ställen och jag har sett att vi har gemensamma vänner.
Dock har han alltid sett så dryg ut att jag väntat med att prata med mina vänner tills han gått därifrån.
Hursomhelst så började vi snacka lite där på festen. Han kläckte den bästa kommentaren; "basister är alltid de snyggaste i banden". Han spelade alltså bas. Vad han inte visste var att jag också spelades bas, och när jag tackade för komplimangen blev han lite generad.

Vi träffades ett par gånger till på krogen och jag tyckte han var intressant och rolig.
Dock är man ju inte så på när man har ett förhållande sedan snart fem år. Men där var nånting jag inte kunde släppa. Min dåvarande stack på turné i fem veckor och jag träffade Patrik ett par gånger till och jag blev kär.
Separationen med min dåvarande blev ett oundvikligt faktum.
Sedan flyttade jag in till Patrik trots många av mina väninnors varningar om att det gick för snabbt.

SötaNu nästan tre år senare är vi förlovade och har nyss
köpt hus ihop.  Varje dag är underbar.
Han får mig att skratta då jag är sur eller ledsen och jag
VET att han älskar mig.
Inga tvivel nånstans och det är så otroligt skönt.
Vi åker motorcykel ihop och vi supportar
varandra då våra respektive band spelar.
Eller så sitter vi bara hemma och myser till en bra
film eller spelar tv-spel.




This is the story of the love of my life....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback