Lite prydligare

Nu har trädgården fått sig ett lyft.
Patrik klippte gräset och jag klippte häcken på framsidan.
Den växer ganska ojämnt. Jättemycket på ena sidan, ok i andra sidan, men en fläck i mitten vill inte bli så hög.
Så den fick jag utgå efter för att det skulle bli hyfsat jämn höjd på det hela.
Blev rätt fint faktiskt =)
Så klippte jag lite på buskran på gaveln så att det går att komma imellan med gräsklipparen.
Skall fortsätta lite mer imorgon om vädret tillåter, för det är roligt när man verkligen ser nån skillnad.

Sedan har Patrik plockat av lite mer hallon. Det var nog i sista rycket innan de bli övermogna allihop.
Men en påse till blev det in till frysen.
Jag har tagit in en hel del rabarber som jag skall skära upp och frysa in också.
Kanske ta en trist höstdag sedan och göra paj i lass och frysa in.
Det brukar uppskattas om man får gäster med lite hembakad paj med vaniljsås =)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja herre gud vad fint, Jonas försöker skönhets lyfta gräset nu. Fattar inte hur han orkar och jag kunnde ju ha gjort det, men efter 14tim arbets dag så tar han hand om babyn "trädgården" oxå...
Att han orkar, men han e uppe i varv och blir snart en snarkande klubbad säl...

Postat av: anna

i am having mucho funno!
kram

2007-07-25 @ 22:57:53
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback