Oväntat besök...

Jag hörde en bil köra upp på uppfarten och dörrar smälla igen.
Tänkte att det var konstigt att Patrik redan var hemma eftersom han håller på att spela in med sitt band.
Men då dök mamma upp utanför ytterdörren och sa att de inte skulle stanna länge.
Strax därefter dök hennes kusin upp som jag inte träffat på typ tio år, ihop med hans fruga.
De hade båten nere vid Lilla Bommen innan de skulle segla vidare ut till kusten och Danmark.
Herregud vad paff jag blev.

De fick en liten snabbrundvandring i huset och sedan åkte de igen.
Passade på att snylta åt mig deras dotter Ericas mobilnummer, som sedan visade sig redan fanns i min mobil.
Så nu har jag messat henne och bett henne höra av sig om hon kommer söderut, hon bor tydligen numera permanent i Åre.

Skumt.. när vi var små umgicks vi hela somrar och på lov. Vi är sysslingar hon och jag och det skiljer två år mellan oss. Vi har alltid haft så jäkla skoj, men sista gången jag träffade henne är nog snart tio år sedan det med.
Får hoppas att hon har vägarna förbi, annars får jag väl ta en hojsemester upp till henne!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback