Möte med älgar

Hämtade Lotta klockan elva så stack vi ut till stallet för att rida.
Jack, hennes medryttarhäst, var halt så han skulle bara promeneras.
Jag fick rida på en annan häst som heter Devlin.
Lotta sa till mig att han var lite nervös och hoppig av sig.
Vi gick åt ett håll med Lotta och Jack i täten. På höll hörde man ljuden från motorcrossbanan i skogen.
Devlin var lite spänd, men efter ett tag blev det värre.
Trodde först det var motorljuden fortfarande tills jag fick syn på två älgar på en äng bredvid oss.
Älganra började springa mot oss, då vände Devlin och gav sig av i full karriär.
Efter ett tag fick jag stopp på honom och blev orolig för hur det gick för Lotta, men efter två minuter såg jag dem komma gående.
Så vi fick fortsätta färden åt motsatt håll istället.

Efter en timmes uteritt, skulle jag rida lite i paddocken med Lotta som instruktör.
Det gick sådär. Mina ben var helt slut och hästan var envis och ville helst inte springa alls utan ville nog tillbaka till hagen.
Efter en kvart gav jag upp och tog in hästen och gjorde iordning för hagen istället.

Men ett äventyr blev det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Ofelia

Haha, scheisse... tur att jag inte stött på ngn älg när jag är ute med min pålle. Hon tycker rådjur är tillräckligt läskiga. Det gäller att sitta och vara uppmärksam i sadeln - annars kan man få promenera ensam hem till stallet. ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback