Nya P-piller

Jag har försökt boka tid för att få nytt p-pillersrecept i flera veckor nu.
Antingen så flömmer jag det, eller så är telefontiden redan slut, eller så är deras svarare full och det går ej att lämna meddelande så de kan ringa upp.
Så idag efter jag käkat skyndade jag mig bort för att boka in en tid på plats.
Måste ha det fixat innan nästa vecka är slut.

Efter att ha stått i kö i en kvart bland alla de som har tid, men måste betala innan besöket, så var det äntligen min tur. Men nej nej.. de kunde inte boka in mig för det stod minsann folk bakom mig i kö som redan hade tid som de var tvungna att skriva in först.
Precis som att läkarna är så snabba att de ropar upp en i samma sekund man kliver in på mottagningen.

Så istället för att ta tre minuter att boka en tid åt mig, tog hon tre minuter att tjafsa med mig om att jag var tvungen att vänta en stund innan hon kunde boka en tid åt mig.
Jag förklarade att min lunch snart var slut och att det var omöjligt att komma fram på telefon.
Då säger hon ja, vi har fått så många meddelanden att det ej går att lämna fler.
Det vara bara det att fr.om. klockan åtta imorse fick jag det här svaret:

"Våra öppettider är 08-11 idag, dt går EJ att lämna ett meddelande"
Strax före elva ändrades dock meddelandet till:
"Våra öppettider är 08-11 idag, vår svarare är tyvärr full och man kan inte längre lämna ett meddelande"

Hur FAN gick det ihop???

Jag får helt enkelt bli på smällen istället...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Bli på smällen är väl en jättebra idé? :P

Postat av: Åsa

ja en liten nossa :)

2007-06-13 @ 19:49:22
URL: http://www.zentasally.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback