Vi har setts förr - men då var du man...

...de här orden yttrade en kollega till mig första dagen hon jobbade hos oss.
Efter en halv dag kom hon på att hon kände igen mig så i lunchrummet sa hon det.
Efter två sekunder vrålade jag "Abdullah"  tillbaka... för då kom jag på vad hon menade.

RobertoVi var båda bjudna till samma möhippa för några år sedan.
Temat för hippan ändrades bara tre dagar innan från att vara
70-tal till att alla utom bruden skulle vara utklädda till karlar.
Jag knackade på hos min dåvarande granne som inte var så
lång och frågade om han möjligtvis hade ett par kostymbyxor
eller liknande jag kunde låna. Jajjemen inga problem.
På med boxerkalsonger, i med strumpa, linda tuttarna och på
med läskig tight silvrig v-ringad tröja.
Så slickade jag mitt långa hår bakåt till världens hårpiska,
fyllde i ögonbryn och målade dit lite bockskägg.
På med skinnrock och solbrillor och iväg ner till spårvagnen.
Såg väl ut som en kortare och mer femininversion av en
moderniserad mafioso ungefär.
Folk glodde rätt fett där jag stod på den angivna mötesplatsen
och väntade in de andra.
Då ser jag, Åza som jag senare fick vet att hon hette,
komma springandes över Redbergsplatsen i hysterisk
afroperuk och svart lösmustasch. Så för mig var det inte så
svårt att fatta att hon var en av dem som skulle till samma
möhippa som jag.
Detta är enda gången vi setts innan hon dök upp på mitt jobb
typ tre-fyra år senare.

Hursomhelst var det en hysterisk kväll. Alla levde sig in i sina rollfigurer med bravur. Jag var givetvis den slemmiga italienaren Roberto som ihop med Volvoraggarn försökte charma alla brudarna.
Åza och henns kompis Therese var svarttaxichaffisarna Hassan och Abdullah. De terroriserade hela sin omgivning den natten genom att skrika "taxi taxi" till alla.
En kille t.o.m tog mig i skrevet och kläckte meningen; "Ahhh men du är i alla fall en kille!",  varpå jag började fnissa hysteriskt och han fick en något konstig min i ansiktet.

Och nej, detta är INTE hets mot folkgrupp - det här är humor.

hassan och abdullah
Abdullah försöker se cool ut, medan Hassan håller på att somna...

Kommentarer
Postat av: ansvarig

HA HA HA HA HA HA!!! fy fan vad jag är snygg som man.

Postat av: Anna

jag har aldrig tagit fröken jolie till mig...hon bara finns, varken mer eller mindre..haha. kram

2007-03-12 @ 23:44:45
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Tesse

Jag ÄR snyggare som man..

2007-03-13 @ 09:56:26
URL: http://delux.blogg.se
Postat av: Malin

HAHAHAHA, cepigt!

2007-03-15 @ 09:31:14
URL: http://tigerspice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback