Viper Trail @ Allégården - Kungsbacka

Vi träffades halv fyra i lokalen, där vi snabbt körde igenom de låtar som har kör + lite extra körövningar.
Egentligen skulle vi kört hela setet, men vår trummis spelade innebandymatch och kom direkt till spelstället.
Vi var framme i Kungsbacka strax före fem och missade vår egentligan tid för soundcheck eftersom trummisen fortfarande inte dykt upp, men till sist fick även vi soundchecka.
Gött ljud som fan!!!

Sedan åt vi baguette och kaffe som stället bjöd på och spanade in bandet "From Behind" som spelade innan oss.
Bara tjejer i 16-årsåldern. Riktigt duktiga var de även om själva låtstrukturen var något schizofren i mitt tycke.
Men bassisten körde slapbas och growlade på sina ställen och det var tufft =)

Sedan var det vår tur. Märktes att vi inte spelat live sedan november. Flera av oss kände sig lite stela på scen.
Medhörningen i monitorerna vi hade på soundcheck var tyvärr borta då vi körde på riktigt.
Publiken kunde ha varit roligare. De flesta satt på golvet utmed sidoväggarna i en sal i gympahallsstorlek.
Inte så upphetsande för oss på scen med andra ord, men själva spelningen gick ändå bra.
Patrik filmade allt, så jag skall se bildbeviset ikväll tänkte jag =)

Strax före tio kom vi i alla fall iväg igen mot Gbg för att lasta in alla sakerna i replokalen igen.
Och vid elva var jag hemma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kände mig inte stel på scenen...du hittar bara på...ghaaa...du är ju för rolig du..

2007-03-18 @ 15:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback