Jag blir ledsen när jag läser sådant här...

I det här tumultet hamnade vi på väg hem från Red Devils i söndags morse.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1079641,00.html

Framför oss låg en brandbil, bakom oss kom en ambulans och ännu längre bort såg vi ytterligare blåljus.
Då brandbilen framför saktade ner och stannade utmed vägkanten la jag mit i motsatt trafiks körbana för att köra om och höll då på att köra på en tjej som kom springande över vägen med mobilen i handen.
Nu efteråt inser jag ju att hon bara skulle visa vägen för utryckningsfordona och antagligen var mycket skärrad.

När jag läser artikeln inser jag att det lika gärna kunde varit jag.
Såvida inte smågangsters fortfarande har lite spärrar då det gäller att slå tjejer.
Tyvärr tror jag inte det. Och jag hade säkert också sagt ifrån om jag sett dem bete sig på det viset.
Jag gillar inte folk utan civilkurage, men det är för jävligt att en sådan sak skall döda en på det här sättet.

En jävla idiot har berövat ett par föräldrar sitt barn, många människor sin vän osv.
För att de betedde sig illa och att för någon FÖR EN GÅNG SKULL sa att det inte var okej för dem att bete sig så.

För övrigt tycker jag det är konstigt att borttsrubriceringen endast lyder dråp eller grovt vållande av annans död.
Tycker snarare det borde vara mord, eller dråp.
Killen måste ju ha insett då han satte sig bakom ratten och körde över Martin, att det fanns en ganska stor risk att han inte skulle överleva?
Annars kan man ju undra vilken verklighet han lever i.
 

Kommentarer
Postat av: Ofelia

Det är tyvärr så här världen ser ut idag. Man blir ju mörkrädd - i dubbel bemärkelse. Jag är t.ex totalnojjig när jag går ensam i mörkret nu på gamla dagar; det kryllar ju av psykon och idioter, så man vet ju aldrig när man kan bli överfallen, misshandlad, rånad och inte minst - våldtagen. Gruppvåldtäkter har ju t.ex ökar explosionsartat. Och det är nästan ännu värre att de som står för detta kryper allt längre ner i åldrarna. Hur modigt är det t.ex när 5-6 snubbar i 17-års åldern våldtar en 12-årig tjej (som jag nyligen läste om)? Fyfan, säger jag bara. Och med Sveriges genomusla rättsystem får de ju typ bara ett par års villkorlig dom på nån ungdomsanstalt - men kommer ut efter halva. Blir förbannad bara jag tänker på det. Aaaaaargh! :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback