Byten VS Shopping

Jag köpte ju en grå kritstrecksrandig kostym för ca två månader sedan.
Då var jag glad över att hitta en som satt kanonbra i en storlek mindre än jag haft de senaste fem åren.
Iår när jag provade den var den för stor.
Som tur var hade jag inte klippt bort lapparna och jag hade sparat kvittot.
Så jag ringde till HM imorse och kollade om det gick bra att byta... det gjorde det!
Sedan ringde jag till varenda HM i Göteborg, men ingen hade kavajen kvar i stl 36 av denna kostymen =(
Så jag tog mig helt enkelt in till stan för att se om det fanns något annat att byta in den mot.

Tror jag har provat ALLA svarta byxor på HM idag faktiskt.... i alla fall 10-15 olika.
Till sist hittade jag en svart kavaj med en knapp och med lite streckat i blankare svart, en väst ur samma serie som kostymen jag bytte om fast mörkt grå och ett par byxor med slag nertill som jag får klippa bort och lägga upp eftersom mina ben är för korta.
Dessutom blev det ett par gråbrun-rutiga knickers när jag ändå höll på. Har provat dem innan, men inte bestämt mig.
Allt i stl 36.... =) Var bara fyra månader sedan allt var i stl 40. Så jäkla nöjd är jag.
Nu gäller det att hålla detta också.

Sedan gick jag och spanade lite efter present till älsklingen.
Under tiden hann jag halka in på Bianco där jag hittade ett stelt böjbart silverarmband med en massa glitter på.
Perfekt för mig med supersmala handleder att man kunde böja till det själv, så det var jag tvungen att köpa.
Sedan hittade jag några små saker till storråttan och så var det dags att dra hem igen.

Så nu har vi ätit foliepaket med fisk, ris, stekta grönsaker och lite dipp.
Till efterrätt åt jag en lussekatt och sedan spelade vi nya frågespelet Scene It till X-boxen.

Nu blir det snart sängen... måste in och jobba ett par timmar imorgon också nämligen =(

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback