Årets sista MC-tur?

Eftersom det var fint väder idag stack vi iväg rätt tidigt med hojarna.
Siktet var inställ på Marcus nya hus utanför Stora Levene.
Vi fick inte tag i honom innan så vi chansade på att de skulle vara hemma.
Så vi körde över skepplanda mot Sollebrunn och där blev det helt plötsligt grusväg, vilket vi inte hade räknat med.
Stackars Patrik höll sig rätt långt bakom mig för att inte riskera några stenskott på sin nya hoj.

Väl framme i Stora Levene stannade vi på en pizzeria och åt lite.
De var helt ok de pizzorna. Man vet ju aldrig hur det skall smaka på ett nytt ställe.
Sedan ringde jag pappa och fick någon form av vägbeskrivning.
Den funkade ända tills skylten "Sparlösa" där vi svängde höger som pappa sagt och kom upp till en stor gård där det pågick körsång och grejer.

Sedan skulle vi in vänster igen på en pytteliten traktorväg, det gjorde vi också, men denna vägen slutade mitt på en åker och vi fick vända. Sedan åkte vi förbi kören som sjöng igen och över på andra sidan om gården och ut på en traktorstig bara för att sedan få vända igen när den slutade i skogen.
Till slut frågade jag en gubbe vid gården efter en nyinflyttad kille som köpt ett torp.
De ritade en liten karta och det visade sig att gården pappa berätat om hette någon helt annat.
Men efter beskrivningen och kartan vi fick hittade vi dit på fem minuter.
Då var givetvis inte Marcus och Diana hemma så vi smög runt huset som värsta inbrottstjuvarna och kikade in så gott vi kunde och fick se katten Fritz genom fönstret.

Efter det åkte vi hemåt igen med ett glasstopp på en mack typ en mil innan Alingsås.
Nu är jag helt slut bokstavligt talat, men skall masa mig iväg till gymmet för en timmes konditionspass.

Här kommer lite bilder:
1. Patriks hoj mitt ute på landet. 2. Jag får ny vägbeskrivning av pappa som inte alls stämmer överrens med hur det ser ut där vi står - varpå den skeptiska minen. 3. Vi har hittat fram till huset - bildbevis våra hojar på er gård.
4. Jag bankar förtvivlat på dörren, men ingen öppnar - men en katt sitter och glor i vardagsrumsfönstret.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback