Det gick bra... =)

Plågis var en snäll tjej i ungefär samma ålder som jag själv.
Hon tyckte att mina tänder såg fina ut, inte så farlig tandsten heller med tanke på hur länge sedan det var sist + att jag inte är überflitig med tandtråden.
Skall bli bättre på det dock. Får utöka från en gång i månaden till minst en gång i veckan.
DET får vara dagens löfte. Likaså floursköljning... minst ett par kvällar i veckan. Det tar ju faktiskt ingen extra tid.

Har nu bokat in ny tid. Dels för avtryck till bettskena för gnisslet.
Och så till tandhygienisten som skall göra munnen helt ren i alla fickor mellan tänder osv.
Tills dess skulle de begära in plåtarna från sista undersökningen hos min gamla tandläkare, så de kan se hur de små hålen såg ut då och se om det är mer än ett hål de skall fixa.
Efter det gör de en riskbedömning ifall jag vill teckna den där frisktandvårdsförsäkringen.

I så fall betalar man en viss summa/månad utifrån vilken riskgrupp man hamnar i och får under 3 år 2 undersökningar + det som skall åtgärdas för denna månadssumma.
Låter som en bra grej för en sådan som jag som tycker det är jobbigt att hosta upp 1000-2000 spänn vid ETT tillfälle på just tandläkaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback