Krönika 2007/2008

Nu är det nya året inringt med dunder och brak.
Festen höll på fram till tidiga morgon hemma i huset och idag är jag trött.

2007 blev ett bra år, men med lite vila och rast och med ett ganska stort beslut.
Det började lugnt. Vi kuttrade omkring och mest trivdes i vårt nya hus.
Efter en helg med gäster från Stockholm kom dock ett tråkigt besked att en vän till oss inte längre fanns.
Kim hade valt att vandra vidare inte ens 25 år fyllda. Och i april var vi på begravning i Alingsås.

I maj efter en spelning på Red Devils valde jag att ställa min plats som bassist i Viper Trail till förfogande.
Ett beslut som tagit mycket tid och energi att fundera över. Men är glad att jag till slut kom fram till ett beslut.
Nån månad senare formades ett nytt band i dagens sättning med mig, Patrik, Tommy och Hasse.
Alltså har jag inte avvikit från musien, utan bara bytt vapendragare so to speak.

I början av juni firade vi in vår flytt + Patriks födelsedag med pompa och ståt? ja, i alla fall med buffé och dryck och ca 40 personer sittandes i vår trädgård som senare förvandlade gräsmattan till något som närmast såg ut som en festivalplats =)   En kväll att minnas!

Vår sommarsemester hade vi i slutet av juli. Tre veckor varav en vecka blev till hoj.
Vi hälsade på våra vänner i Stockholm och tog sedan båten över till Gotland, där vi lyckades pricka in veckan då alla brats från Sthlm befinner sig där.
Resten av semestern bestod av trädgårdsskötsel och avslappning i det regniga vädret.
I september fick vi ytterligare en veckas semester på Kreta - för att fira mammas 60-årsdag.
Vi passade på att gå Samariaravinen när vi nu fick chansen igen. Och resten av veckan njöt vi av sol, bad och god mat.

Hösten har varit en ganska turbulent tid vad det gäller jobbet. Beslut har fattats och ändrats gång på gång.
Till slut bröt jag ihop och hade möte med vår VD gråtandes på hans kontor.
Det resulterade i löfte om klara besked innan jul om hur 2008 skulle börja samt att vi kunde stänga kontoret under mellandagarna och få lite välförtjänt långledighet.
December har varit totalt fullbokat med jobb, träning, rep och små möten med vänner.
Men nu har vi vilat upp oss i dagarna elva och kan börja det nya året med ny energi. 


Förra årets löften i kursiv text och med kommentar under

* Komma igång med träningen igen.  Bli starkare och må bättre igen helt enkelt.
Detta måste jag ju säga att jag lyckats med till 100%. Tränar nu regelbundet. 3-4 ggr/vecka + lite lunchpromenader ett par gånger i veckan. Dessutom har jag tappat nio kilo med hjälp av Viktklubb.se

* Komma iväg på ytterligare en mc-semster. Kanske inte nödvändigtvis så lång som i somras, men gärna upp i Norge.
Mc-semester blev det givetvis, men inte till Norge. Istället hälsade vi på Linda, Dennis, Åsa och Jonas i Stockholm och tog sedan färjan över till Gotland ett par dagar. En lite kortare semester på hoj, men väl så skoj.

* Försöka ta det lite lugnare på jobbet ifall det fortsätter vara lika hyseriskt innan vi kommer in i nya lokaler och kan bemanna upp ordentligt.
Detta lyckades jag med ända fram till slutet av oktober, sedan var det ohållbart att inte jobba över eftersom företaget p.g.a omstruktureringar efter nyår inte kunde anställa fler i kundtjänst.
Så tyvärr blev det väl lika platt fall som till jul förra året om inte värre.


Löften inför 2008:

* Hålla min nygamla vikt och fortsätta med regelbunden träning.

* Återigen försöka jobba heltid och inte mer. Det måste finnas andra som också kan ta ansvar.

* Sluta bita/pilla på nagelbanden - dags att efter halva livet få fingrar som inte är svullna och såriga.

Kommentarer
Postat av: Anastasija

Tack så mycket! Gott nytt år!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback