Pony Play

Okej.
Jag har inte TV så jag såg inte "Outsiders" igår kväll som handlade om folk med avvikande sexuella lekar.
I detta fallet Pony Play, där man klär ut sig till häst och drar omkring på vagnar osv.
Men ärligt talat? Är det något att förfasa sig över så mycket?
Jag menar det är ändå två vuxna människor som gör detta under samtycke och yttersta förståelse.
Inget tvång, inget hot osv.
Kanske är lite väl kinky för medelsvensson, men att rädas över att de kanske bor i närheten av sig själv mm är väl lite väl idiotiskt?

Hade det varit folk som förgrep sig mot andra mot deras vilja, eller pedofiler eller något hade jag kunnat förstå rädslan och ilskan, men hallå... har man inte rätt att ha sex på vilket sätt man vill som ett vuxet par?

Kommentarer
Postat av: Susanna

FOLK har en väldig massa idéer om vad som är rätt och fel, och många har liksom bestämt sig för att det som är rätt för dem själva är det ENDA rätta, det som på nåt vis är objektivt rätt. Och gör nån annan på nåt annat sätt så har de rätt att ha en invändning. Många har också en vansinnig obefogad rädsla för sånt de inte känner till och förstår. Det är sorgligt, egentligen :(

Postat av: Linda

Jag håller med dig Lotta, jag såg programmet och jag tycker nog att vuxna människor har rätt att göra vad de vill, även om det inte passar in i normen.
Jag själv skulle aldrig göra mig bra som ponygirl, men vad sjutton, jag har haft den fördomen att det handlade om någon slags kvinnoförtryck, efter att ha sett programmet kan jag nog inte hålla med om det längre då den 20 åriga tjejen var den som var mest drivande :))

Däremot så tror jag att alla med en annorlunda sexuell böjelse har någonting i bagaget, dominant mor/far, övergrepp, frånvaron att ha blivit sedd som liten.
Men det har vi ju alla egentligen, en del väljer bara an annan kanal att leva ut det på. Mår de bra utav det så är det bara att köra på tror jag.
Frågade min terapeut om det där och han sa att en del kan man "behandla" med terapi och liknande, en del kan man istället mana på att gå ut och söka sig en likasinnad partner. Det som fungerar bäst för varje individ och det som gör att man i slutänden mår bra :)

Fast jag har fortfarande lite svårt att förstå varför man skulle vilja leka häst?! Det måste ju vara en rätt smal genre inom den "allmänna" fetischismen ändå?!

2008-01-30 @ 00:20:19
URL: http://www.lindahelsing.se/wordpress
Postat av: catt

oh la man behöver inte varit utsatt för något som barn för att få ett intresse för bdsm men för vissa är det kanske så. pony play är betydligt större än man kan tro.
finns speciella läger för sådant.
så att man skulle ha något i bagaget är en fördom som allt annat.
kram

2008-01-31 @ 18:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback