Påskfärger

Jaha.
Dopet var ju valt till en av de största kristna högtiderna.
Så det var fullt med folk när vi kom till kyrkan. Givetvis blev jag direkt påhoppad av en gubbe som ville missionera om det glada påskbudskapet.
Han verkade givetivs inte ha alla hemma och hade nåt ticks som gjorde att han sträckte ut och drog tillbaka sitt ena lillfinger hela tiden.
Dessutom växte hans näshår långt utanför näsan.
Efter ett tag kände jag att jag inte orkade lyssna på hans babbel längre utan förklarade vänligt att jag ej var troende utan endast var där för dopet och önskade honom en glad påsk.
Då gick han tack och lov.
Men som sagt gudstjänsten var ju av modell längre just för att det var påskdagens högmässa.

Sedan blev det spansk buffé i en samlingslokal en bit från kyrkan som var kanongod.
Speciellt det varma frasiga brödet =)
Och så tårta och kaffe till presentöppningen.
Och så hade de en liten söt hund, bladning mellan pitbull och staffordshire tror jag det var.
En liten vit som såg ut som en griskulting när det sprang =)

Vidare till Patriks föräldrar och ännu mer mat. Sedan stod magen rätt ut.
Och så hem och till gymmet.
Nu blir det en dusch och sedan en tecknad film innan sängen.

Dagens smink fick bli lite färgglatt i påskfärger och lite persikofärgat rouge på kinderna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback