Recept till Marianne =)

Antal portioner: 4

400 gramkassler i tunna skivor
1 mskvetemjöl
2 dlkaffegrädde eller laktosfri matgrädde
1.5 mskfransk senap
0.5 tskrosmarin
0.5 tsktimjan
 salt
50 gramriven färsk parmesan
800 grampotatis
200 gramgrönsaksblandning, ärter majs paprika

Instruktioner

Lägg köttet i en smord ugnsfast form. Vispa ihop mjöl, kaffegrädde, senap, rosmarin, timjan och lite salt. Häll blandningen över kasslern. Strö på riven ost. Stek köttet i 225 grader i 10-15 minuter. Servera kasslern med kokt potatis och grönsaksblandning.

-----------------------------------------------------------------------

Jag bytte ock ut potatisen mot ris och grönsakerna mot andra grönsaker =)
Receptet kommer från Viktklubb.se


Kommentarer
Postat av: Marianne

Tackar, nu har jag prövat receptet. Men naturligtvis hade jag inte rosmarin hemma (vilket jag upptäckte när jag redan börjat laga maten) och så glömde jag maten i ugnen så när jag tog ut den var det ingen sås kvar alls. Mer ett guldbrunt lager i formen, haha! Men det var helt ok, och blir nog gott nästa gång :)

2008-03-14 @ 14:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback