Sy ma-ma-ma-ma-maskin...

Har nyttjat min symaskin lite idag.
Sydde in och upp ett par långa träningsbyxor som varit FÖR långa sedan jag köpte dem.
Det är stor snubbelrisk när man har dem så jag har bara vågat använda dem när jag skall styrketräna det sista.
Skulle sy upp mina nya flarejeans från HM också, men jag hade ingen bra tråd till det så jag får vänta till påsk.
Tänkte ju köra en raid bland lite affärer på skärtorsdagen när jag ändå är ledig från jobbet.

Och så har jag i alla fall klippt upp det lila tyget till vardagsrummets gardinlängder i fyra lika stora delar.
Får sy imorgon. För nu skall det lagas mat.
Det blir ugnsgrillad kassler med dijon/gräddsås och potatis eller ris - har inte bestämt mig ännu.

Imorgon blev det inget kalas hemma hos Patriks morbror.
De hade haft oturen att åka på influensan =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback