Blåkulor och fika i solen

Ilade bort till Ale torg för att köpa maskrosutstickare, men givetvis hade de inga.
Köpte istället blåkorn, såjord och ett sexpack med... ehhh... några gula blommor.
Planterade dem i lilla krukan jag fick av mamma och pappa förra året.
Blev jättefint.
Sedan började jag rensa ogräs i häcken. Hann en tredjedel innan mamma och pappa dök upp med lite fika från Svenheimers Konditori. Detta intogs på altanen på baksidan.
Pappa gick som vanligt runt och kikade ha ha... värsta spanargubben =)
De fick se hur det blev med nya uppvärmningen också och vårt nya rum som de tyckte blev jättefint.

När de åkt fortsatte jag rensa häcken.
Det var bra segt mot slutet. Satt jag på huk fick jag kramp i ena foten och stod jag börjd fick jag ännu mer ont i ryggen + att jag fick en blåsa mitt i handen då jag tog i med lilla spaden... gnäll gnäll =)
Patrik fick äran att strö över blåkornen och vattna, så nu skall det bli intressant att se om den tar sig.
Tror minsann att jag fått lite ränder från linnet nu när jag varit ute i solen flera timmar.
Skiter i träning på gymmet idag, men skall se om det finns ett solarie ledigt. Skall ju vara fint väder hela veckan och det hade varit trevligt med lite bättre grundfärg då kläderna täcker mindre av kroppen =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej nej, Isabelle har köpt en lägenhet bara, så opassar dom på att bo isär ett par månader, Hector kommer nog flytta in hos Isabelle snart ;)

Postat av: Sofia

Här har du en till som legat på knä och rensat rabatter idag. Med morakniv! Haha! Jag hade heller inget sånt maskrosjärn så jag tog till kniven.

2008-05-04 @ 17:07:28
URL: http://sofia-isobel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback