Fotodag i Slottskogen

Helt underbart väder för en heldag i Slottis idag.
Jag kom ett par minuter sent eftersom jag hade ärenden på vägen.
Bl.a. apoteket för att köpa mer Clarityn nu när gräspollena börjar komma.
Väl på plats var det typ bara sex fotografer som kommit - inga andra tjejer.
En halvtimme senare hade det dykt upp ytterligare ett par fotografer, men inga tjejer.
Till sist dök det upp två tjejer till som anmält sig samma dag.
Men av de trettio andra tjejer som anmält sig dök inte en jävel upp - riktigt dåligt!!!
Det finns ju trots allt en avanmälningsknapp.
Ja ja... fler bilder till mig tack vare det!

Jag och Peter började med två sessioner mitt på stora gräsmattan framför Björngårdsvillan.
Först en med IR som han ville testa.
Blev skumt, men coolt. Mina solbrillor i pilotmodell såg dock ut som vanliga brillor på bilderna - så det blev lite Ugly Betty-varning på den =)
Sedan tog han ävenlite vanliga sommarporträtt i motljus.

Efter det tillbaks till uppsamlingsstället där fem andra fotgrafer hakade på upp till lilla söta röda Hallandsstugan där vi tog lite fler sommarporträtt.
Då dök även Patrik upp på sin hoj. Han var lite nyfiken på att se vad vi pysslade med.
Då passade jag givetvis på att ta lite foton med hans hoj igen.
Iförd en lite mer surfaktig outfit. Kände mig mest som en apa som klättrade runt på HD'n.
Och så försökte jag snällt titta in i de olika fotografernas kameror, så de alla fick några bilder med ögonkontakt.
Det var riktigt skoj att se hur olika bilderna blev - framförallt en kille hade helt egen approach på hur han ville ta fotona.

Efter det kände sig fotograferna nöjda, så vi satte oss allihop på gräset och fikade lite =)
Och jag som missat vatten fick flera stora muggar vatten av de två som arrangerat. Vatten och bullar!!!
Toppen!

Så nu är jag trött, men glad efter dagens bravader.
Skall nu bege mig ut till killarna på altanen igen....

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag är lite nyfiken på de där fototräffarna du åker på... Hur började du med det? Vem är det som håller i det etc?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback