Dagens tandläkarbesök.

Konstigt att man trots att man har första morgontiden ändå kommer in 5-7 minuter för sent???

Nåja... tog avtryck till bettskenan.
Höll på att kräkas då de tog från överkäken... får ju kräkreflexer bara jag tuggar tuggummi ibland.

Sedan var jag hos hygienisten som tog bort sju års tandsten med hjälp av ultraljud.
Fan vad ont det gjorde.
Lika ont som jag minns att det gör då man lagar hål.
Nu är det ju gjort i alla fall och om jag fortsätter duktigt med tandtråd lär jag inte behöva komma tillbaks på flera år.

Har fått ny tid i slutet av oktober för att hämta ut bettskenen.
Förhoppningsvis har de då fått tag i min gamla tandläkare och fått röntgenbilder därifrån för att avgöra vilka ev. hål som skall lagas... de ville först se hur de förvärrats under alla dessa år då jag inte varit på undersökning.

Hittills: 600 + 750 kronor.
Nästa gång: Ca 3000 kronor.
Nästa gång igen: Pris beroende på hur mycket som skall lagas.

Efter det kommer jag kunna teckna en sån där frisktandvårdsdörsäkring som gör att jag betalar en viss summa/månad och så ingår två undersökningar och det som man måste göra utifrån dem under tre års tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback