Planteringshelg

Denna helgen skall jag utnyttja det vackra? vädret och plantera buskar och lökar i trädgården så vi får fint till nästa vår och sommar.
Så idag efter jobbet gled jag in på Plantagen i Tagene och botaniserade bland växterna.
Fick med mig lite smått och gott hem faktiskt.
Ett träd att plantera i rosenrundeln på framsidan. Skulle egentligen haft en japansk prydnadskörsbär, men det hade de inte, så det fick bli ett annat ganska litet träd med rosa blommor istället.
 

Och så blev det rododendron i tre olika höjder och färger.
Kommer bli jättefint på gaveln efter syrénhäcksbuskaget.
Till den rabatten köpte jag även nån japansk prydnadsbuske som bli runt en meter hög och växlar mellan grönt och rött i färg... den såg i alla fall fin ut på bild.



Till framsidan för att ersätta det numera döda trädet köpte jag en buxbomsboll.
Den är lite liten nu, men kommer att växa till sig under årens lopp. Och så får man nog vaar lite noga med att beskära den då och då så den behåller bollformen.
Köpte även några ljungplantor. Får se vart de hamnar.



Sedan skall ju även alla lökar vi köpte för ett par veckor sedan sättas...
Skall skissa lite på hur jag vill ha dem efter att alla buskar är på plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback