Schyssta lökar?

Idag har vi planterat lökar tillsammans jag och Patrik.
Den ena förpackningens lökar var lite svåra att veta vilka som var vilka på två sorter, så nu blir det extra spännande till våren och se om det blir som jag hade tänkt eller om det blev som det blev =)
 

Vi har sått två olika fäger på tulpaner, en himla massa krokus, två olika typer av påskliljor, två olika sorters allium, nåt som hetter illium (tror jag) och ett par sorter till.
I gavelrabatten skall jag nog till våren plantera lite markväxande gröna perenner och prydnadsgräs också när jag vet hur blommorna från lökarna växer upp.
Så det blir lite liv och rörelse även sedan när blommorna blommat klart.

Det allra sista vi gjorde var att plantera vitlök i trädgårdslandet.
Patrik ville gärna testa, så jag grävde och han pillade i klyftorna.
Skall bli skoj att se om vi får npgra lökar att skörda i slutet av nästa sommar. Annars tror jag i alla fall att det kommer ganska fina blommor.
  

Sedan kom mamma och pappa förbi med lite fika.
Och jag tror banne mig att min pappa äger alla aktier i företaget "Familjeträd AB" för idag var han på oss igen om att det är en god idé att såga ner de jäklar fruktträden som vägrar ge frukt och ersätta dem med familjeträd istället. Ha ha.
Det får dock bli ett projekt till våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback