Ellos - kundtjänst? WTF

Köpte hem lite gardiner och ett par jeanskjolar från Ellos i slutet av mars.
Då jag såg att hälften skulle komma först i juni mailade jag dem och bad dem skicka allt i ett paket, eftersom en hel del av gardingrejerna hör ihop med varandra.

De läste uppenbarligen mitt mail alldeles för sent, för en vecka senare kom halva min beställning.
Då ringde jag och pratade med en kvinna på kundtjänst som sa att det var helt ok att vänta in det andra paketet och sedan returnera det jag inte ville ha.

Men igår fick jag fakturan.
Eftersom jag inte ens öppnat det paketet jag har hemma, vill jag inte betala fakturan förrän jag vet vad jag skall ha.
För Ellos betalar ju inte tillbaka pengar utan då har jag det bara tillgodo hos dem.
Och skall jag inte ha de grejer jag beställt där vill jag ju ha mina pengar att handla för någon annanstans.

Men jag fick prata med en riktigt snipig dam på ekonomiavdelningen som sa att så kunde man minsann inte alls göra.
Men det va rju inte jag som sa att jag skulle göra så, utan deras egen kundtjänst.
Så nu bad jag henne avbeställa även resterande del av beställning, så skickar jag tillbaks det jag har hemma innan veckan är slut.

Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback