Trygghetsrådet

TRR var här och informerade för ett par timmar sedan.
Vårt företag har alltså tecknat en försäkring hos dem för att hjälpa de som drabbas av nedskärningar.
Så vi kommer att bli kallade till varsitt personligt möte till att börja med till vår personliga rådgivare.
Där stämmer man av vad just jag är intresserad av, vad jag har för kompetens, hur arbetsmarknaden inom mitt område ser ut och om jag eventuellt behöver gå någon kurs/utbildning inom något för att kvalificera mig till den typ av jobb.
Man kan även få råd, stöttning och hjälp med att starta eget.

Detta känns som en mycket bra hjälp att få, för AF känns inte så klockrent nuförtiden.
Men detta kan man ju ägna mer tid åt och bara dyka upp på AF de gånger man verkligen måste.

Sedan poängterade hon från TRR att givetvis hänger det till största delen på den enskilda individen.
Och att söka jobb är minst ett halvtidsjobb om man skall ha någon chans att komma framåt.
Men då är det gott att veta att hamnar man i en svacka är man välkommen in till deras kontor dagtid för att få stöttning och peppning och kunna delta i seminarier som är relevanta.

Kanonbra!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Komiskt jag har jobba på TRR i Stockholm på ekonomi avdelingen .)

2009-04-23 @ 19:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback