Axlar i fokus.

Stack till gymmet rätt sent, fastnade på FB innan.
Körde rätt mycket för axlarna idag, ganska tungt.
Snart tillbaks i vikt där jag slutade i höstas, så det tar sig, men jag väger ju nästan tio kilo mer nu också så jag borde egentligen orka mer.

Styrka: 30 minuter, 4 övningar axel, 2 övningar bröst.
Kondition: 4 km rask promenad i puls mellan 115-130 bpm.
Stretch: 10 minuter.

Tittade på friidrottsVM när jag gick på bandet.
Svenska höjdhoppstjejerna rev ut sig på samma höjd och den enas besvikelse lät såhär:
NEEEEEEEEJ....Fan!
Nåväl, de tävlar i sjukamp, så de kanske tar igen poängförlusten i andra grenar.
Sedan förundrades jag återigen över afrikaners muskulatur.
Titta på 100-meterslöparna. De har stora muskler för att explosivt kunna accelerera och hålla högsta fart på en kort sträcka, men så mitt bland alla mörkhyade finns en och annan blekis vars fysik skiljer sig avsevärt.
Bredvid de svarta jättarna ser dä närmast ut som vita små maskar, trots att jag förutsätter att de tränar ungefär lika hårt och på liknande sätt på elitnivån.

Fascinerande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback