Låååång dag!

Oj oj oj vilken dag det har varit och vad mycket vi hann med.
Det började dock med ett bakslag.
Jag hade sett fram emot en macka från Subway att äta på tåget och hade sett att butiken på centralen skulle öppna 05:30.
Väl där satt det en lapp på dörren som berättade att de öppnad 05:45.
Men med det menades att personalen kom dit då.... sedan tar det ett tag att få fram alla grejer och värma på ugnar mm, så det fanns inte en chans i helvetet att jag skulle hinna få macka innan tåget gick 06:00.
Så jag fick knata bort till 7/11 istället.

Väl framme tog vi pendeln till Jordbro där vi kikade på hur det fungerar på vår distributionscentral.
Det var mycket intressant och jäkligt stort där inne.
Bra att få lite förståelse ifall gods någon gång kommer bort.
Kan ju gå att tappa bort en liten kartong på ett lager som är som ett par fotbollsplaner i yte.

Sedan vidare till Farsta där vi kollade in första butiken.
Den var ganska så liten, men hade bra ordning.
Efter det vidare till Skanstull där vi faktiskt åt en lunchmacka på subway, så jag fick mitt till slut =)
Mätta i magen var vi uppe på Åhléns huvudkontor och hälsade på lite folk jag kommer behöva ringa och få hjälp av ibland.

Sedan vidare till butikerna på Drottninggatan och Birger Jarlsgatan.
Så nu har jag lyckats se en femtedel av alla våra butiker på min första vecka.
Inte så illa if you ask me...
Tar jag en heldag till Malmö hinner jag se ytterligare fyra.
Tror meningen är att jag skall besöka alla minst en gång, även om inte allt sker direkt nu i uppstarten.
Men det är nyttigt och jag har bett butikscheferna komma med feedback på vad de behöver/inte behöver, så jag får lite hjälp med hur jag skall fördela.
Det ser ju ganska olika ut för de olika butikerna.

Nu är jag äntligen hemma och nu blir det mys med lite ost, kex, oliver och kanske vin eller cider till det.


Trevlig helg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback