Mitt modellår 2008

Ann utmanade mig att visa lite bilder där jag stått framför kameran under år 2008.
Tänkte att det går la fort... för jag har inte ägnat så mycket tid åt denna hobby i år.
Men när jag väl började titta, så hade jag nog fått ett par bilder i alla fall.

I mars stack jag för första gången till Tranås på fototräff.
På ett ställe som heter Sobelhuset. Jag hade en grym session planerad med en duktig mua och en duktig fotograf.
Man kan ju lugnt säga att jag hade prestationsångest, men det gick fint.
Utöver den sessionen som tog tre timmar att göra sig iordning till, fick fotografen med mig på ytterligare en idé... lite påskbilder med fjädrar och hela kittet =)


Fotograf: Lars Segerström. Make up och styling på bollfrisyren: Sarah Maria Bondesson.


Sedan blev det ett par månaders totalt stiltje på fotofronten.
Det var först när vi tog hojarna upp för att hälsa på Linda och Dennis i deras stuga i Ockelbo som jag hamnad framför kameran igen. Linda hade hittat det perfekta fotostället i deras lada med ljusinläpp genom väggarnas springor.
Lite fäbodjäntan-tema skulle man kunna säga - fast utan falukorv.

Foto: Linda Helsing.


Sedan var det faktiskt en fototräff inne i Gbg, Slottsskogen närmare bestämt. En fin sommardag var det, men endast tre modeller inklusive jag själv dök upp.
Tror det som mest var fem fotografer som plåtade på samma gång. Ändå blev det inte SÅ många bilder från denna dagen.

Foto med IR: Peter Olesen.


Foto: Peter Olesen.  Hojen är min sambos.... därav den fejkade regskylten.


Foto: Reiner S.  Taget vid en av landsskapsstugorna.


Sommaren gick och tiden likaså. ingen tid över till fotograferingar. Nästa grej som jag åkte på var ytterligare en fototräff i Tranås.  Hade sällskap Håkan från Gbg... en fotograf som kan prata =)
Hade ingen direkt planerad plåtning till denna träffan, utan mest pratat lite löst med en fotograf vid namn Rolf.
Vi plåtade också. Tre klädbyten nere vid en vacker sjö.
Det blev ytterligare en session med en kille som heter Felix. Hans idé var den övergivna tjejen på skoldansen som ingen bjuder upp.
Till sist dök även Lars S upp, så vi pratade ihop oss och tog lite schyssta proträtt utomhus i den färgsprakande höstnaturen.

Foto: Rolf H. Porträtt vid sjön Sommen.


Foto: Felix Ivefeldt.  Övergiven.


Foto: Lars Segerström.


Så, det var mitt år framför kameran.
Får väl se om det blir mer produktvit 2009.
Det kommer i alla fall dyka upp himla fina bröllopsbilder som Linda snabbt tjingade på att få ta =)

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vackra fantastiska snygga lotta..en dag ska du var Avannamodell =)

Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vackra fantastiska snygga lotta..en dag ska du var Avannamodell =)

2009-01-03 @ 16:54:31
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Peter

Hehe,

se vad man kan hitta när man googlar sitt eget namn ;)

/Peter (fotograf)

2009-01-12 @ 15:01:17
Postat av: josefine

grymma bilder :D

2009-01-29 @ 23:38:43
URL: http://pinksnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback