Framtiden.

Idag släpptes bomben.
Vårt kontor i Gbg kommer att avvecklas och verksamheten flyttar till huvudorten i Skåne istället.
De som vill får givetvis flytta med, men jag tror inte någon är intresserad av det.
Vad skall man göra i en liten ort mitt inne bland all skog? Och dessutom när man har hus, familj och vänner i Göteborg?

Det kommer vara ett halvår avvecklingsperiod.
I juni kommer de som skall ta över jobbet där nere komma upp för upplärning.
Sedan blir det lite paus med allt under semestermånaden juli och sedan i augusti skall vi jobba nerifrån Skåne med mer upplärning.

Trots att vi haft det på känn i en vecka var det ändå tufft att se de där orden svart på vitt på presentationsduken.
Så som jag slitit och stressat för det här företagets skull.
Så mycket annat som blivit lidande. Lite bittert känns det allt måste jag erkänna, speciellt nu när jag såg fram emot att få sätta tänderna i min nya tjänst på riktigt.
Men å andra sidan kan detta var den knuff bort från stressen som jag behövde.
Det kanske kommer bli skitbra! Det måste bli skitbra - på ett eller annat sätt.

Min plan nu:
-  Hålla ögon och öron öppna efter andra jobb, både hel och deltid.
-  Efter bröllop och allt, göra en riktig plan för mitt Mary Kay.
-  Skissa upp hur min månatliga budget ser ut med inkomster och utgifter

Håll nu alla tummar och tuttar ni kan!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tråkigt att höra vännen, vet ju att du har engagerat dig mycket i ditt jobb och då känns det alltid surt att inte få nåt tillbax, jag vet har allt vart i den sitsen ett par ggr, jävla restaurangbranchen...men det löser sig alltid, du hittar på nåt annat bra...se bara hur det gick för mig, nu jobbar jag på stjärnkrog =) Puss

Postat av: Sofia

Här hålls det för fullt!

Du har ju bra meriter nu att luta dig mot när du har kommit så högt som du gjort, så det ska nog gå bra för dig. Jag tror på dig, helt klart!

2009-03-18 @ 00:11:01
URL: http://vildvittra.net
Postat av: Britta

Men shit..vad jobbigt..:(

Men du vet att alla avslut är starten på något nytt!! Så är det du Lotta som slutar stressa..luta dig tillbaka och låt saker ta sin tid...kram:)

2009-03-18 @ 09:12:39
URL: http://metrobloggen.se/bright
Postat av: Linda

Jepp, här hålls alla tuttar. En dörr stängs. en annan dörr öppnas :D

2009-03-18 @ 21:20:29
URL: http://www.lindahelsing.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback