Awards Night.

Det har vi haft i Mary Kay ikväll.
Himla trevligt och för andra gången i rad samkörde vi ihop med två andra units.
Dessutom var det ca 12 gäster på plats och förgyllde kvällen ytterligare, så det var febril aktivitet i vårt hus i Surte kan man säga.

Sedan var det givetvis prisutdelning som vanligt.
Åza vann minsann två pris - gött jobbat!!!
Och Bittan vann titeln Miss Go-give.
GRATTIS till er båda! =)

Själv fick jag vara en av dem som drog sina I-stories.... detta betyder att man berättar om sig själv, vad man gjorde innan MK och hur MK berikat våra liv.
Min var väl helt ok får jag väl säga, hade dock papper med stödord med mig för att inte glömma.
En tjej drog en helt annan historia. Och hon öppnade sig och berättade om sitt problem som kallas BDD, tror att det betyder Bodily Dysfunctional Disorder. Denna sjukdom gör att man ser sig själv som inte bara ful, utan nästan vanskapt och man gör allt för att dölja detta.
För denna tjej yttrade det sig i att hon försöker sminka över skavanker i timtal varje dag bara för att t.ex. springa ner till kiosken i huset där hon bor och köpa mjölk.
Det var otroligt starkt av henne att berätta om detta inför alla vi som satt där.
Men hon ville också belysa att MK hjälpt henne att växa som människa, att få ett nytt självförtroende och att våga hålla klass och sedan kunna ge sig själv en "high five" varje gång klassen är genomförd.
Det var för henne en stor seger och hon var otroligt tacksam för att fått denna möjligheten och stöttningen från den kvinna som delat med sig av jobbet till henne.

Så.... med lite sådana här stories i bagaget inser man att för många är detta verkligen räddningen från total misär.

För mig kan det innebära början på ett helt nytt liv - speciellt nu när jag blivit varslad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback