Mossan = loser!

Jag tror jag vinner kampen över mossan.
Idag har jag nämligen krattat upp ännu mer.
Sedan sprang lag över hela gräsmattan med gräsklipparen, utan uppsamlare så gräset sprider sig ännu mer.
Efter det åkte räfsa, skottkärra, dressjord, gräsfrön och vattenslangen fram.

Jag har nu sått gräs och hällt över dressjord blandat med ännu mer gräsfrön på alla kala plättar som blivit.
Och sedan vattnat ordentligt.
Så nu väntar jag bara på att det skall börja gro.
Vi får försöka komma ihåg att ta ut slangen och vattna varannan kväll ett tag nu om det inte regnar vill säga.
Så det tar sig ordentligt.
Sedan om en vecka eller två skall jag gå över med gödslet.
Kommer bli kanon!!!

Patrik har under tiden rensat i rabatten under fruktträdet, så tulpanerna syns bland allt gräs.
Imorgon skulle han börja projektet med att höja upp kantstenana.
Sedan skall vi fylla på med lite mer planteringsjord där ocg försöka hålla efter lite bättre.
Han har också gjort en skiss på mitt nya rabattbygge där vedskjulet stått.
Kommer nog bli skitfint. Tre terrasser blir det på ca 45 cm djup vardera, varav den översta enbart skall vara för en häck som täcker insynen från grannen lite.

Lite bilder från idag:
   

Och så har prydnadskörsbärsträdet jag planterade i höstas börjat blomma =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback