Snabbkurs i färganalys.

Ikväll har Patriks mamma varit här och hållt i en snabbkurs i färganalys för mig.
Det var spännande, men svårt.
Jag kom i alla fall nästan helt själv fram till att jag var sommar i mina färger.
D.v.s lite pudrigare och med mer vitpigment än vad den starka vintern är.
Höst och hälften av vårfärgerna passar mig inte alls eftersom de har alldeles för mycket gult i sig och får min hud att se gul ut helt enkelt.

Sedan har hon hjälpt mig lite med att bestämma vilka av mina makeup-färger som går till vilken årstid.
Så nu har jag lite koll inför kommande make up-klasser.
Och så får jag se en gång till hur hon jobbar då tjejerna från Blomstermakarna skall få sina färger utpassade och sedan lägga make up som passar dem.

Nu blir det sängen, för imorgon måste jag orka vara pigg även efter jobbet, för då skall det bli grillning hemma hos Kim.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback