Inskriven på AF

Så, nu har jag enligt alla konstens regler skrivit in mig som arbetslös på Arbetsförmedlingen.
Det gick snabbt faktiskt.
Var ute igen en halvtimme efter att jag klev in där, gött.
Det enda vi gjorde var att fylla i lite fler nyckelord på mina kunskaper i burken som de kan matcha mot de jobb som kommer in... och så bokade vi in ett nytt möte då jag skall få lägga upp en handläggningsplan.
Först efter det får jag den handläggare jag skall ha kontakt med.

Imorgon hoppas jag att mitt arbetsgivarintyg dimper ned i lådan hemma, så jag kan skicka iväg alla papper
till A-kassan också.
Det är ju en av de viktigaste bitarna, så man inte svälter ihjäl för att man inte får ut några pengar.
Skall även skicka papper till mitt försäkringsbolag där jag har min inkomstförsäkring då också.
Måste bara förbi en kopieringsapparat, eller så får jag scanna in dem och skriva ut hemma, det går ju faktiskt snabbare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback