Vem har sagt att det skall vara lätt?

Ringde A-kassan från skolan idag för att kolla så att mina papper kommit fram.
Det hade de, men kompletteringen till arbetsgivarintyget var inte helt korrekt, så det har jag nu fått ringa min f.d. arbetsgivare och begärt ut ett nytt.

Sedan har jag varit på möte på AF på eftermiddagen och det lät inte alls lika positivt som sist.
Praktikplats skall alla ha heter det, oavsett vilken bransch.
Jag känner att jag gör mer nytta med att vara hemma/runt på företag och söka jobb än att t.ex. stå heltid och inventera varor i en livsmedelsbutik.
För det är ungefär den typen av praktikplatser de får in.
I och för sig kan jag aktivt själv söka en praktikplats inom ett områede jag vill lära mig mer rent praktiskt och så kan de få "testköra" mig utan kostnad under en tidsbegränsad period.

Efter det hos optikern för synundersökning samt köpa nya linser.
Det kalaset blev ca 200 spänn dyrare än sist, för då är jag nästan helt hundra på att undersökningen ingick i priset.

Väl hemma har jag fått mail från mitt inkomstförsäkringsbolag om att de måste ha kompletterande uppgifter, men filformatet de skickat kan inte min dator öppna, så just nu försöker jag starta P's dator och se om det går bättre där.
Suck.
Jag känner mig helt låg och energilös nu. Vete fan om det blir gym idag eller om jag skall kasta iväg en sisådär
5-10 jobbansökningar istället så jag slipper kludda med detta.

Hade fått hem kassakort från a-kassan också. De hade först gått tilll min gamla adress, borde inte deras register vara uppdaterade med tanke på att jag skickat in blanketter både för en dryg månad sedan och i helgen?
Vet dock inte om jag kan fylla i och skicka in dem ännu eftersom jag inte vet om de godkänner mina tre veckors halvtidsstudioer ihop med utbetalning av a-kassa.
Detta är en djungel och jag känner mig inte alls upplagd för bush-hiking.


En positiv sak är i alla fall topp tio i Applause över personal sales för juli månad.
För där platsade allra bästa Therese, min vän och också min konsult!!
GRATTIS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback