KAOZ - recension.

Saxat på Gbg artrockförenings sida för demorecensioner...

**********************************************

Kaoz - Live at Road house 07

Silverstripes & pink polkadots
Purple Mind
Evil green
 

Vid året upplaga av Slottskogen Goes Progressive snackades det men en del folk om både det ena och det andra som exempelvis vad man pysslar med på fritiden. I mitt fall nästan enbart musik i alla dess former, lyssna/recensera och utöva. När recensera kom på tal fick jag detta trespårs exemplar i handen och tog gladeligen hand om cd`n.


Ett band som huserar inom genren bland band som Kuyss och Abramis Brama så vill det till att inte vara för lamt och riskeras att falla i glömska. Men jag tycker att Kaoz lyckas vara ganska övertygande. Redan vid första lyssningen börjar jag snabbt att digga med högerfoten och ju mer jag lyssnat på denna trespårs cd desto mer föll den mig i smaken och högerfoten har nu övergått till ett mer ihärdigt stampande.


Här finns det grejer att åtnjuta för den ”svängsugne” rockaren. Låtar med attityd och sjysta gitarriff med tillhörande solon och härliga effekter på dito. Dessutom så lyckas Patrik övertyga med sin lite bubblande stämma.


Detta var en trevlig bekantskap om än alldeles för kort, musiken känns som den bör åtnjutas på dom lite högre volymerna men framför allt så skulle man vilja se dom live. Även att få bevittna musiken i en mer professionell produktion med lite mer uns i instrumenten, men i brist på det så duger detta utan vidare klagomål.

www.myspace.com/kaoz2000 

 

Niklas Johansson

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback