Gött långpass idag!

Det var nästan helt folktomt på gymmet till en början idag.
Jag och 4-5 killar inne i gymdelen.
Körde på i lite högre tempo än när P varit med de sista gångerna så idag lackade svetten rejält.
Provade även marklyft med skivstång.
Det var inte så klurigt att göra rörelsen rätt, men det var tungt i armarna.
Får fråga Daniel om jag gör ngt fel, eller om det skall krävas dragremmar för att jag skall orka den vikt som krävs för att ryggen skall få sin träning, i så fall blir nog den övningen för meckig för mig.

Dagens pass styrka:
Latsdrag smalt grepp: 3x8 30kg.
Sittande rodd: 3x8 30kg.
Skuldror i utåtrotator: 4x6 22,5kg.
Pull ups med motvikt: 3x6 - 33kg motvikt.
Ryggpress ländrygg: 4x10 40kg.
Marklyftstest: 3x8 15kg.
Biceps dubbel kabel: 3x8 10kg.
Stående hantelcurl: 3x7 7kg.
I kabel med rak stång: 3x8 20kg.

Dagens pass kondition:
Intervallöpning 40 minuter.
5x2 minuter 11 km/h.
5x2 minuter 12 km/h.
Gåvila på 5,6-6,0 km/h i två minuter mellan varje löpintervall.
Avslutade med 5 minuters nedvarvning. 

Löpningen kändes rätt lätt idg, men höften ömmade lite mot slutet.
Stretchade extra nog idag både före och efter löpningen.
Jag skall få ordning på detta!
Har lite känningar i vänster sida av rygslutet också... kanske borde uppsöka en kiropraktor eller nåt för att se om jag har låsningar som måste bort.

Kommentarer
Postat av: Mad

Du ger mig mängder av inspiration =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback