Helg med mycket lite sömn...

Helgen som gick var helt grym.
Jag var alltså nere i Aten all by myself och umgicks med the greek gang och Backdraftgossarna.
Mycket trevligt hade vi och varmt och gött var det för den delen också.
Vilken känsla att kunna packa ner både jacka och kofta i väskan direkt när jag kom ut fån flygplatsen.

Torsdag:
Patrik körde mig till Landvetter.
Jag surfade i väntan på planet och hörde kassa skämt i stil med; Vet du vad man kallar en nyanställd på McDonald´s???
- Nybörjare.

Efter mellanlandning i Frankfurt var jag farmme i Aten vid halv sex.
Tog metro ut till söder om centrum och blev hämtad av Vasilis och körd hem till honom och hans fru Ioanna.
Senare dök även Andreas upp och vi åkte till en restaurang och åt middag.
Ännu senare kom även Antonis och vi åkte hem till honom där jag skulle bo.

Fredag:
Vaknade och åt frukost med Antonis innan han stack till jobbet.
Hängde en stund till tonerna av Ac/Dc och tog sedan metro in mot stan, missade att gå av vid en hållplats och byta så jag fick åka lite fram och tillbaks.
Vandrade runt på kullen med Philopapposmonumentet och spanade på Akropolis därifrån samt utsikten ut över Pireus.

Promenerade runt bland loppisen i Monasteraki och letade efter en julklapp till P - hittade dock inget kul.
Strosade vidare upp mot Syntagma där jag åt en sen lunch, inte så rolig heller, club sandwich, men jag var vrålhungrig och orkade inte leta efter en mysig liten taverna längre.
Gick Ermou ner och tittade i affärer, men hittade inget skoj där heller.

Vid halv sju var jag tillbaks hemma hos Antonis som kommit hem från jobbet.
Senare dök även Vasilis, Andreas och en annan vän till dem upp. Vi beställde hem mat och tittade på Oh vilket party med Peter Sellers och garvade.
Sedan var det dags att sticka till flyget och möta upp Backdraft.

Deras flyg var en timme försenat och skulle landa 02:20. Ni som känner mig vet ju hur pigg jag är så sent på natten, men jag kämpade tappert och till slut dök de upp med stora leenden på läpparna.
Kramkalas och sedan vidare till hotellet i tre bilar.
Där insåg vi att klockan var lite för mycket för krogen om man skulle orka hinna vara lite turist på lördagen, så det blev godnatt och tack för oss.

Lördag:
Jag var knäpp nog att tänka fel då jag ställde klockan och vaknade en timme för tidigt efter bara fyra timmars sömn, men efter lite smink såg jag rätt pigg ut ändå ha ha.
Strax efter elva dök vi alla upp vid hotellet och eskorterade grabbsen mot Akropolis.
Jag fick agera lite guide eftersom jag nu faktiskt blivit ganska så väl bevandrad.
Det var en varm dag, drygt tjugo grader och sol, så det blev linne och jeans, göttigt värre.

Skippade dock muséet denna gången eftersom det skulle kosta ytterligare pengar utöver biljetten till Akropolis + andra sevärdheter.
Så jag satt utanför och snackade skit med Antonis och Spiros under tiden.
Sedan vidare till en liten liten taverna för lite lunch greek style. Det blev alltså en massa olika smårätter över hela bordet, en liten hutt raki och sedan fick vi nån varm kryddad sprit att skåla med också, det smakade lite sött och lakrits.

Efter det vidare till klubben för soundcheck.
Fick höra en lite snutt från en av låtarna på kommande plattan och blev helt exalterad.
Där och då glömde jag hur trött jag var.
Efter soundcheck blev det häng utanför hotellet. Mycket skratt, hysteriska turnéhistorier från diverse kända band, mer garv och en hel del snack om bajs, binnikemask och Skövde.

Till sist var det äntligen dags för spelningen.
Vi hann även se halva giget av ett av förbanden - Planet och Zeus - riktigt bra var det!
Sedan blev det hillbillyrock för hela slanten och jag fick mig en tröja - alla nöjda och glada.
Kvällen avslutades med mer häng utanför hotellet och en flaska kall glögg cirkulerade runt bordet.
Så himla trevlig dag och kväll och så himla kul att få lära känne grabbarna lite bättre.
De är inbjudna till att sova och grilla i casa del Hellvängen om de skall till Götet och giga under sommarhalvåret, annars får vi skippa grillen helt enkelt =)

Vid halv fyra packade vi in oss i bilarna och åkte tillbaks till flygplatsen.
Backdraft vinkades av med pompa och ståt och vi andra tog farväl ute vid bilarna, lite sista natten med gänget helt enkelt. Sedan blev det hem och nanna kudden.

Söndag:
Ytterligare en natt med för kort sömn, bara fem timmar.
Tog en dusch och packade ihop mina saker.
Sedan körde Antonis mig till metron.
Efter att ha stått en timme drygt i kö till incheckning fick jag reda på att flyget var två timmar sent p.g.a mycket snö i Köpenhamn.
Fick stå ytterligare nästan en timme i kö bara för att få min biljett ombokad.

Var framme i Köpenhamn vid halv sju, en timme senare än jag egentligen skulle landat på Landvetter.
Fick veta att jag blivit ombokad till ett tidigare flyg, klockan 21:00, från Kastrup. Gott!!
Käkade lite, handlade lite godis och grejer i taxfreen. Dock ingen whisky eftersom vi som resten inom EU inte fick köpa av spriten - typiskt.
Landade i Gbg strax före tio och hade lite flyt och hann med flygbussen till stan klockan tio, bra drag att bara ha handbagage.

Väl hemma vid halv tolv fick jag skotta snö innan jag kunde lägga mig.
SAS verkade dock inte fatta att jag kommit med ett tidigare plan från Kastrup för jag fick flera sms med förseningsbesked. Det sista var att planet inte skulle lyfta förrän 00:30, men då låg jag i sängen hemma.
Patrik hade lika otur med tåget från Umeå, så det slutade med att SJ fick stå för taxi hem från centralstationen, vilket kanske var lika så bra nu när jag inte kunde hämta honom och han hade två gitarrer + en väska att kånka på.

Förutom hemresan så har helgen i Aten varit så himla bra.
TACK alla som gjorde den till vad den blev.
Extra special thank you to the greek gang and Antonis for letting me stay at his place!


Kommentarer
Postat av: Petra

Låter som en härlig helg. Det gör du dig förtjänt av.



Lite natthumor kanske. Eller så är man bara göteborgare i grunden. Men jag gillade hamburgerskämtet :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback