Krönika 2010/2011

2010
Vad händer under det gångna året egentligen?

16:e januari var jag hemma hos Therese på middag för att fira hennes 25-årsdag.
19:e januari var våra vänner i
Abramis Brama nominerade till P3 Guld-galan, de vann dock inte =/
31:e januari döptes Rebeccas och Mikaels lilla dotter till Milla, vi missade kalaset p.g.a magsjuka.
9-10:e februari hade vi konferens med jobbet.
13:e februari utnyttjade vi vår fina bröllopspresentkort på Basement och åt en hejdundrande middag som Camilla lagade. Nomnomnom, tack igen alla goa som gjorde det möjligt.
     
6:e mars var vi på Que Pasa och firade Camilla som fyllde år med tapas.
16-18:e + 22-25:e mars var jag med vid mitt första butiksbygge i Hageby Centrum - Norrköping.
11:e april var det säsongspremiär för Rock 'n' Boll på planen bakom Slottskogsvallen.

17-18:e april var vi i Herrljunga och kikade på David och Charlottes nya hus samt målade lite mer bläck på Patriks arm.
21:e april testade jag Kettlebell på gruppträningspass, otroligt jobbigt, men inget jag fortsatte med.
23:e april ståndade Tornado BK:s 45-årsjubileum på Jungman Jansson, jag höll spontantal eftersom flicklaget höll på att glömmas bort helt.
24:e april - braxarna intog Stickys scen och vi var där.
1:a maj hamnade vi i Grimmered på inflyttningsfest hemma hos Anne och Rohan's "Orange Living".
5:e maj hade jag en shoppingdag ihop med mamma.
7:e maj såg vi Gardells "Trafikplats Glädjen" på Draken.
12:e maj besökte jag en sjukgymnast för att få veta varför höfterna ballat ur, jag fick remiss till ortoped och fick inlägg, efter det har höfterna inte bråkat mer.
13-15:e maj bytte vi panel på garaget och boa här hemma.
17:e maj hade vi avtackning på jobbet för alla dem som slutade.
1:a juni åt jag lunch på en solig uteservering ihop med Åse, hennes lille Albin och Sharro som var hemma från London.
3-6:e juni återbesökte vi Muskelrockfestivalen utanför Alvesta och hårdrocksgudarna bjöd på strålande svenskt sommarväder.
     
19:e juni var vi på vår första vinprovning "från Valpolicella till Amarone" var temat.
25:e juni firades midsommarafton i Hedefors i goda vänners lag.
24-27:e juni bytte vi tak på altanen här hemma för att få mindre kondens och fukt under vinterhalvåret.
     
29:e juni testade jag akupunktur mot min gräsallergi för första gången och det funkade helt klockrent!
1:a juli var jag på en mycket trevlig after work på Barken Viking ihop med patentarna och fick dessutom den glada nyheten att Anne och Rohan väntar tillökning =)
8:e juli spelade vi vår första träningsmatch mot ÖIS juniorbrottare i ösregn, men vi vann på övertid till slut.
14:e juli såg vi återigen Juliette Lewis live med sitt band. She's HOT!!!
19:e juli var det dags för Sticky igen, denna gången var det Clutch med grymma förbandet Firebird.
29:e juli-9:e augusti stack vi på mc-semester genom Norge, hälsade på våra vänner från Egyptenkryssningen i Bergen, min syssling i Åre, gjorde Sonisphere med Åsa och Jonas samt hälsade på Dennis och Lindas lille Ludwig.
      
      
9:e augusti såg vi Serj Tankian med symfoniorkester på Trägårn. Förvänansvärt liten publik hade hittat dit.
14:e augusti bjöd Dennis in till kräftskiva på torpet dit han nyss flyttat.
16:e augusti hade vi kick off-middag med jobbet då alla nya stjärnor börjat.
19:e augusti spelade vi returmatch mot ÖIS juniorbrottare och jag stukade foten.
21:e augusti sprang jag Midnattsloppet med stukad fot, men klarade både målet att springa under timmen samt att klå min kompis Mikael från fotbollslaget.

28:e augusti bjöd vi in till stor grillfest hemma för att fira våra födelsedagar och inviga vår nygamla altan och nya platsbyggda soffan.
     
31:e augusti bjöd vi med mamma och pappa till Lilla Tavernan för att fira min födelsedag.
9-15:e september stack vi till Aten och hälsade på the greek gang, var på rockklubb med stonertema, såg Firebird spela samt besökte ön Egina.
     
25:e september var vi på vinprovning igen - tema att kombinera mat och vin, sedan åkte jag vidare till Anne för tjejkväll med kräfthattsbygge och till sist en sväng på Rockbaren i sällskap med fotbollskompisarna.
1:a oktober var det dags för kulturnatta. Kvällen startade med inlfyttningsfest hos en kollega på Avenyn, sedan Valand där Tommy och hans Silverhorse spelade rocknroll och avslutades med en eldig show av Seraphines utanför Världskulturmuséet.
     
2:e oktober blev en hel träningsdag vigd åt Rosa Bandet på Sportlife Exclusive.
12-13:e oktober var det dags för konferens igen denna gången i Ulricehamn.
13:e oktober såg vi Danko Jones spela, inte lika bra som vanligt.
16:e oktober blev vi bjudna på middag av Jonas och Elenor i Alingsås, gullade med lilla Elvira och gick ut på promenad för att se "Lights in Alingsås".

19-20:e oktober var jag i Sthlm på utbildning och passade på att umgås lite extra med Linda och Ludde.
23:e oktober var en busy, busy dag. Patriks mormor fyllde 80 och bjöd på landgångar och bubbel, vi besökte Chokladfestivalen men kom hem mest med ostar, vi var en snabbis i Mölndal och grattade Terhi på födelsedagen och till sist landade vi på Café Hängmattan och såg Marulk.
     
17:e november samlades vi i fotbollsgänget hemma hos Robban och såg match mellan Sverige-Tyskland.
19-21:e november styrde vi kosan söderut och hände med Anna, Nicke, Isa och Max en helg.
23-24:e november slirade jag i snön till Jönköping för att bygga lite butik igen.
25-28:e november flög jag ensam ner till Aten för en weekend med the greek gang och konsert med Sthlmsbandet Backdraft. En mycket rolig helg med lite sömn, medan Patrik fick leka rockstar i kalla Umeå.
   
8:e december hade vi julfest på jobbet. Temat för klädseln var vår varugrupp "slå in".
12:e december besökte jag Fitnessfestivalen och sedan var vi på adventsmys hemma hos Tommy och Sofie.
15-16:e december jobbade jag i butik i två dagar i Malmö, riktigt roligt! Hann även hälsa på hos Tina och Kalle och klappa lite på bebismagen.
19:e december hade vi den råliga födelsedagsmiddagen för pappa, detta året blev det grekisk Stifado.
22:e december besökte vi jul på Liseberg för att komma i stämning.
24:e december JULAFTON samma procedur som vanligt.
25:e december åt vi middag med fotbollsvännerna på Lotus Bar i Linnéstan.
27:e december mötte jag upp Tornadotjejerna och åt tapas och skrattade och avhandlade livsviktiga saker.
31:e december NYÅRSAFTON firades som vanligt i goda vänners lag med god mat och dryck samt bubbel i glasen ute på gatan på tolvslaget.



Hur gick det med löftena då?
Förra årets löften i kursiv stil:

* Ta tag i min träning och kost igen.
Träningen har jag hållt i ganska bra med en dipp de sista månaden p.g.a envis förkylning, men kosten? Kan godis, ostbågar och glass räknas aom bra kosthållning??? Har väen varit med i stort sett varje söndag då vi lirat boll med gamla hårdrocksgänget och på köpet fått tillbaks gamla vänner samt en del nya.

* Lägga allt på en lagom nivå så jag mår bra.
Detta tycker jag att jag har lyckats lite bättre med mot föregående år. Dock mycket träning, men har ändrat lite träningsformer så att jag träffat kompisar under träningspassen i mellanåt och även hunnit vara social under samma tid. Bra upplägg om du frågar mig.

* Sätta mig in i mitt nya jobb ordentligt.
Check! Efter ett år känns det som att jag har rätt bra koll på hur logistikföädet ser ut inom företaget och hur de olika butikerna beter sig i olika perioder. Men man kan alltid bli bättre och vassare såklart!

* Göra roliga saker tillsammans med Patrik, bokat är redan Sonisphere och preliminärt Muskelrock samt en tripp till Aten i slutet av sommaren.
Vi har hunnit med mycket kul under detta året, även en tung period i somras, då jag helt plötsligt fick lite kalla fötter och inte visste åt vilket håll mitt liv skulle åt, men det löste sig och allt känns bra igen.
Vårt roliga har bestått av en fantastisk (om än lite blöt) mc-semester genom Norge och Sverige som avslutades med ett hysteriskt blött Sonisphere, en superdupersolig Muskelrockfestival med bad i sjön varje dag och mysigt sällskap samt en underbar resa till Aten och en heldag på Egina samt mycket häng med våra grekiska vänner som vi lärde känna på Muskelrock 2009.



Mål inför 2011

* Leva ett sundare liv. Bättre kost, regelbunden motion och lite tid imellanåt för att ladda batterierna.

* Vårda mitt äktenskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback