Sista passet för i år

Då passade jag på att testa Fustrapasset som skall köras trettio dagar i januari.
Jobbigt. Men ganska så kul om man varierar sina övningar.
Det kommer vara uppdelat såhär:

Uppvärmning
Kondition 10 minuter
Styrkepass x 2
Kondition 10 minuter
Styrkepass
Nedvarvning och stretch.

Hela passet skall köras på en pulsnivå på ca 85% av maxpuls.
För mig blir det drygt 160 bpm.
Så det bli pulsklocka på så ofta jag kan. Sedan tror jag man känner in sig rätt bra.

Varje styrkepass är indelat i grupper; överkropp, ben och core.
Varje set skall vara 10-15 reps och man kör övningarna i två rundor utan vila.
123 + 123
Sedan när det blir för lätt ökar man vikterna eller gör en mer avancerad övning.
Stående övningar kan man göra på balansbräda eller boll om man vill köra mer avancerat.

Idag såg mitt pass ut såhär:
5 minuters rask promenad som uppvärmning.
10 minuters löpning på ca 10,4 km/h.
Styrkepass 1 - sidolyft för axlar, benböj med stång, benpendel liggande på bänk.
Styrkepass 2 - frontlyft med viktplatta, brett benböj med viktplatta, plankan.
10 minuters löpning på ca 10,4 km/h
Styrkepass 3 - marklyft med stång, utfall med benskifte med stång, situps.

Sedan hade jag tio minuter kvar av min timme som passet skall ta så då la jag in bicpescurl och dips mot bänk.
Avslutade med 13 minuters powerwalk i uppförsbacke.
Nedvarvning fem minuters promenad + tio minuter stretch.

Det kändes riktigt gött att fått till detta passet på årets sista dag och jag är sjukt taggad tills vi drar igång programmet.
Har inte riktigt bestämt mig för om jag kör igång den 2:e eller 3:e januari.
Men trettio dagar blir det i vilket fall som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback