Smygstartar

Fick mitt kost och träningsprogram idag.
1500 kcal + ev. lite för träning är vad jag skall äta/dag i januari.
Mycket keso, kyckling, tonfisk och grönsaker lär det bli.
Shoppade faktiskt lite av detta redan idag; tre tonfiskburkar, en burk keso, en burk kesella, lite basmatiris + bulgur.

Sedan körde jag ett maxpulstest på gymmet.
Vågade inte köra riktigt i mål eftersom jag var själv och lätt hade kunnat trilla av bandet i ren utmattning.
Så jag stoppade på ca 185 pulsslag/minut... så jag uppskattar att jag ligger runt 190 i maxpuls.
Alltså skall jag ligga runt 160-165 slag då jag kör på 85%
Pulsklockan kom väl till pass idag =)

Körde förutom pulstest + lite löpning en kortversion av FUSTRAS styrkeprogram.
Det kändes bra, men det kommer bli jobbigt som fan att köra dessa timmespass och försöka hålla rätt pulsnivå hela tiden.
Svettigt as hell, men det är ju meningen med hela grejen.

Smygstartar redan nu med att börja försöka käka lite bättre och trappa ner på godisintaget.
Så ikväl har det bara blivit ett par bitar Toblerone och en halv bit fudge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback