Passion för mat

Idag har vi varit på vår första matmässa.
Det var inte helt lätt att hitta parkering så vi blev lite sena till mamma och pappa som väntade vid entrén.
Direkt innanför ingången stod Blomstermakarna med en monter med Marie och Patriks mamma Susanne som säljare ha ha.... helt otippat!

Annars strosade vi mest runt och smakade på lita saker både här och där.
Vi tittade också på Årets kock Gustav Trägårdh som lagade entrecote med klyftpotatis och riktigt bearnaisesås, som vi även provsmakade efteråt.
Så nu vet jag till nästa gång att när jag tycker stekpannan känns varm skall jag vänta ytterligare lite till innan jag lägga i köttet och använda ännu mer smör.

Vi fick allt med oss lite saker hem också.
Chokladpraliner, kaviar, ostar med passande marmelad och lite olika sorters sill.

Ekolådan som jag blivit tipsad om från olika håll sket sig tyvärr.
De hade inga leveranser till Hellvängen.
Bara storgöteborg och upp till Lerum.... synd!
Jag hade hellre gett lite mer pengar för fräscha grönsaker och frukt än den man oftast hittar i vår ICA-affärs disk. Halvgammal mosig paprika osv är inte särskilt bra om man vill få in lite matglädje i köket.


Gustav med sin lilla, blonda assistent =)


Vår bröllopschampagne.


Färgklickar till köket...

Eftersom blogg.se bilduppladdning strular nu får fler bilder komma en annan dag.
Men ett trevligt event var det, om än lite trångt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback