Urballad rygg och träningsvärk.

Baby sunshine hade skitont i ryggen redan igår efter skottning både lördag och söndag.
Normalt sett är det bara jag som skottar här hemma eftersom hans diskar blir arga annars.
Men i helgen kom det lite för mycket snö för att en man skulle klara av det själv utan att behöva vara ute hela dagarna.
Men imorse fick P vackert stanna hemma i stolen, sittande i nån position som i alla fall gjorde mindre on.

Plan B- buss?
Visste inte ens vilka tider den gick och det var inte läge att börja starta upp datorer för att kolla.
Så det fick bli:
Plan C- bil.

Tur att jag hade skottat fram den.
Men isen på rutan tog ca 15 minuter att smälta innan jag hade tillräckligt med sikt för att köra iväg.
Nåja, till slut kom jag fram i alla fall.
Men imorgon blir det buss. Tror faktiskt det är smidigare i detta vädret.
Framförallt slipper jag bli förbannad på alla som borde ställa bilen hemma eftersom de är livrädda för att det ligger snö BREDVID vägen och därför måste hålla 60 på 90-vägen...

Skall till farbror doktorn imorgon och göra ett sånt där otroligt trevligt cellprov på livmodertappen.
Alla tjejer inser ironin i ordet "trevligt" i detta sammanhang.
Man öppnas av en tång med omvänd funktion, sedan kläms en liten bit vävnad längst ut på tappen av och skickas för provtagning.
Det gär rätt ont faktiskt. Som mensvärk gången 20, men det går också över väldigt fort.
Men man får se det från den ljusa sidan... det är bra att dessa prover finns och görs regelbundet.

Snart skall jag drömma om vårsol och fina skor...

I Läckö slottsträdgård augusti 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback