Scrapbooking

Jag blev lite mer taggad att komma igång med bröllopsalbumet jag tänkt scrappa iordning idag efter vi varit inne hos grannen och skrivit över bilen till dem.
Hon pysslar en hel del och var eld och lågor över att ha pysselkväll.
Och att bära med sig grejerna 50 meter är ju inte så jobbigt.
Så nu har jag ännu en som kan hjälpa mig med lite inspiration och råd.

Har i alla fall börjat välja ut foton som skall vara med.
Fått strukturera upp dem i lite olika kategorier; förberedelser, vigsel, dans, tårta mm.
Så det blir minst ett ark ur varje kategori... så skall jag välja färger som går igen i fotona.
Så jag skall botanisera lite bland designarken jag har hemma och se vad jag behöver köpa till.
En hel del till dekoration har jag redan fixat.

Och så måste jag skaffa ett album.
Såg att Panduro har ganska stora 35x32 cm med vita ark i plastfickor så man skyddar sidorna.
Dessutom går det att köpa till fler ark än de tio som ingår i albumet.
Så 20 sidors album är vad jag siktar på, eller kanske några sidor färre, går ju alltid att bygga på en sida i taget om man inte är superinspirerad just en hel helg =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback