Fotboll eller gyttjebrottning?

Vi spelade match idag med vårt "bkfyllegäng" Rock'n'Boll.
Mot inga mindre än ÖIS juniorbrottare som ville ha lite avbrott i sin löpträning under sommaren.
Man kan säga att det var rätt hårt redan från start.
De hade grym kondis och var först på nästan varje boll så vi fick springa mer än nödvändigt.
Dessutom tacklade de hårt och mycket glidtacklingar.

Efter en mindre snygg glidtackling rakt bakifrån som inte ens var i närheten av att gå på bollen först lackade jag dock ur och blev lite arg.
Arg är bra, då spelar jag bättre. Så då släppte bollrädslan och jag kunde vara med och nicka och ha mig.
Detta resulterade i lera i både ansikte och mun.

Nåja.. efter 2x30 minuters spel och oavgjort så blev det förälning till första målet var satt.
Det tog nästan ytterligare 30 minuter innan Dadde petade in den lite snyggt precis bredvid stolpen.
GÖTT!!!
Vi vann alltså efter 90 minuters kamp =)
Så jäkla kul trots det strilande regnet.


Kommentarer
Postat av: Anna

kram

2010-07-08 @ 23:26:03
Postat av: Mad

Duktigt spelat! Heja!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback