Löppass på bandet

Blev en timmes blandad löpning idag.
Först 30 minuter i mixtempo ren löpning.
Sedan nästan 20 minuters intervallöp som avslutades med 10 minuters rask promenad för att få ner pulsen.
Körde 4 set på två minuter vardera på 12 km/h med gåvila imellan.
Jobbigt som tusan.
Mest för att höfterna pajade en bit in i passet.
Vet inte vad som hände, men rätt som det var högg det till i höften på höger sida och gjorde skitont, det blev dock bättre.
En halvtimme in i passet hände samma sak på vänster sida, så nu är båda höfterna rejält ömma och jag känner mig som en gammal tant.
Hoppas det går över, annars får jag ta reda på vad det kan bero på.

Totalt: 8,4 km löpning/promenad i alla fall på en timme.
Inte så pjökigt. Milen under timmen finns inom räckhåll om jag fortsätter såhär.
Lite fler intervallpass och tempoväxlande längre löp så skall det gå som en dans, om höfterna och knäna bara håller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback