Flitiga som få.

Oj vad vi har grejat i helgen.
I fredags bakade jag bröd, tvättade, städade och lagade festmiddag nästan allt på samma gång.
Bra jobbat, även om det var nära att jag dödade entrecoten.

Igår gick vi upp tidigt och satte igång med takbyte och målning.
Patrik slet loss alla kassa panelbrädor och jag grundmålade några av de undre som ej hade ngn grund, + målade taket utanför entrédörren.
Patrik fortsatte med boa och drog bort de ruttna plankorna där samt all papp.

Under tiden han grejade där och grundfärgen torkade på garaget passade jag på att klippa gräset som hunnit bli ofantligt långt sedan fredagen veckan innan.
Så går det när man envisas med att gödsla!

Efter det spikade vi på de nya ytterpanelerna på garaget och Patrik fortsatte lägga på nya plankor och papp på boa.
Pappen räckte inte helt, men vi fick låna en stor pressenning av grannen att täcka med ifall det blir regn.

Sedan kom grannarna över för att grilla, och blandade stark Caipirinha redan innan maten.
Så jag var rätt lullig innan vi ens började äta.
Men det blev en supertrevlig kväll med Guitar Hero.
Dock kastade jag in handduken redan klockan tolv eftersom jag ver helt slut efter att ha grejat hela dagen.

Imorse stack vi ut rätt tidigt igen och målade ett första lager vit färg på garaget.
Patrik målade en andra gång vid entrén också, så där är i stort sett klart nu.
Sedan var klockan drygt ett och jag kastade i mig en tallrik gröt och hojade iväg till Askimsbadet, med diverse missöden med tankkort som inte funkade på vägen, för att spela fotboll.

Två av killarna vågade t.o.m. sig på att bada efteråt... men det var kallt. Bara 12 grader.
Brrrr....
I min värld skall det helst vara minst 17-18 grader innan jag kastar mig i vattnet och då får det vara från en brygga som man blir blöt om hela kroppen på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback