Hos gipsgjutaren.

Idag på eftermiddagen var jag hos Idrottsortopedi på hörnet Berzeeligatan/Hedåsgatan.
Blev ju rekommenderad att gå dit av sjukgymnasten jag besökte förra veckan.
Så nu är mina fötter avgjutna.
Tydligen var mitt högra ben ett par mm kortare än det vänstra + att mina fotvalva tryckts nedåt med åren.
Så nu skall jag få finfina gjutna inlägg prefekt anpassade till mina behov att ha i mina tärningsskor.
1600 spänn kostar det kalaset - inte helt gratis alltså.
Vill jag ha ytterligare inlägg kostar de dock bara 1050 spänn/par.
Det första paret blir ju lite dyrare eftersom man betalar för avtrycket också.

Skall börja med ett par som jag förhoppningsvis kan ha i både löparskor och fotbollsskor.
Sedan blir det nog ett par till att ha i vardagsskorna också.
För jag behöver ju stödet jämt om man skall vara petig.
Dessutom fick mina löparskor ej godkänt, för breda och instabila var kommentaren.

Nåja, de får hänga med åtminstone året ut, så får vi se om det blir ett par Mizuno sedan som han rekommenderade mig istället.
1½ vecka, så får jag mina inlägg i alla fall =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback