Much to do on a day off

Ledig idag.
Inarbetad klämdag kallas det nog =)
Bra det, för vi har mycket pyssel här hemma som skall göras.

Just nu har jag ännu bara hunnit med att lägga köttet i marinad och fixa aioli till grillen ikväll.
Skall snart ge mig på att måla garagedörren på baksidan.
Sedan hoppas jag hinna röja undan eldningstunnorna från igår, och täcka över det gamla trädgårdslandet med en pressenning. Hoppas att detta tar kål på kirskålen som är icke önskvärd.
Och så satsar jag på att plantera den fina Magnolian vi fick av mamma och pappa igår.
Det kräver en rockad på buxbomsbollen till annan plats för att ge plats åt Magnolian.
Sista men inte minst skall hemmet dammsugas och så skall kroppen få svettas dryga timmen.

Men ikväll blir det bara play and no work, för Tommy kommer hit och tokar sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback