När två blir tre...

Många har säkert undrat varför vi inte skaffat barn för länge sedan.
Men det har kommit saker ivägen, husköp, bröllop, uppsägningar mm.
Men nu är det vår tur =)
YES!!!
Vi skall bli föräldrar i början av 2012.
Med ett misslyckat försök i ryggen kändes det extra gott idag på rutinultraljudet när allt såg ut som det skulle och hon sa att hon inte ville träffa oss igen förrän vid förlossning ha ha.
Vilken lättnad.
Har hela tiden sett fram emot denna dagen med ultraljudet som något enbart glädjande, men när jag väl låg där kände jag hur nervositeten kom stormandes över mig.
Tänk om skallen var för stor?
Hjärtat hade för få kamrar eller inte slog som det skulle.
Eller om något inre organ inte hade utvecklats.

Nu kan jag släppa alla farhågor och bara njuta av att snart kunna känna lite sparkar.
Kanske blir det lite verkligare då?!
Magen är fortfarande ganska liten trots att vi nu är i vecka 18.

Men lyckan den är STOR.
...även om vår bebis, precis som alla andras, ser ut som en liten alien på fotot =)



Arbetsnamn just nu är; Microråttan och Brutus Ceasar.... kanske Brutös om det blir en tjej.
Snart kanske vi får fundera på lite mer seriösa namn =)

Kommentarer
Postat av: Bright

Ett stort grattis:D

Postat av: Wysteriia

Åh men GRATTIS :D

2011-08-31 @ 20:15:45
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Emma

Jättestort grattis! Det är en underbar resa ni har framför er:)Kramar!

2011-08-31 @ 20:19:00
Postat av: Sussi

Grattis!

2011-08-31 @ 22:07:54
Postat av: annastina

Grattis Lotta!!!!

Vad jätteroligt!! :-) Nu slipper jag ju befolka jorden ensam :-)



Stor kram och njut av graviditeten!!

2011-09-01 @ 08:48:44
URL: http://tobilda.blogspot.com
Postat av: marianne

Grattis!

2011-09-01 @ 09:01:47
Postat av: Annika

En liten rock-bäbis! Jättekul Lotta, kram kram.

2011-09-01 @ 11:11:51
Postat av: Anna E

Grattis som sjutton igen! Vi är superglada för er skull. Isa och Max ser fram emot en liten lekkompis! Hugs!

2011-09-01 @ 23:02:21
Postat av: Mad

Jag är en av de som har undrat när det är dags för er. Och detta var ju de underbaraste nyheter ever.

Jag själv är precis som du, vill vänta till rätt läge. Även om man blir "gammal" förälder.



Då var du ju gravid redan på Metaltown? Bebis har redan varit på festival alltså?



Nu ser vi fram emot bilder på växande mage :)

2011-09-02 @ 09:09:25
URL: http://madilyn.wordpress.com
Postat av: C

Grattis till er båda

2011-09-03 @ 11:16:05
Postat av: Linda

Åh vad kul, grattis! Lycka till med allt! kram Linda

2011-09-03 @ 22:16:37
URL: http://lillalindastankar.blogspot.com
Postat av: Ulrika aka Bajenbabe

Va är du gravid? Massa grattis!!!

Jag fick en egen prinsessa för 1,5 vecka sen. Vem hade trott att jag skulle bli morsa när vi började läsa varandras bloggar, där för en och annan kille sen, en helt annan tid, ett helt annat liv.

Återigen massa grattis

2011-09-07 @ 23:22:26
URL: http://blogg.rusticdream.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback